Dela min passion till nagellack!

lördag 24 september 2011

Wet n' Wild Night Prowl

Night Prowl är ett svart lack med lila microglitter. Glittret är väl synligt i flaskan men drunknar lite i det svarta på nageln vilket gör att det i verkligheten just mest ser bara svart ut i de flesta ljus, om man inte tittar väldigt noga. Det är ganska fint ändå kan jag tycka!
 
Formulan är extremt tunn och vattnig, jag har fyra lager på bilderna plus överlack. "Tack vare" att formulan är så tunn känns det dock inte som att man har mycket lack på naglarna utan det känns lätt och behagligt. Trots många lager torkade lacket fort och det var inte överdrivet ansträngande att måla med. Jag har ju miniverisionen av flaskan och penseln var liten och svår att arbeta med dock. Nästa gång jag bär Night Prowl blir det nog som layering över svart kan jag tro! Glittret kommer förhoppningsvis kanske fram lite mer då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)