Dela min passion till nagellack!

torsdag 22 september 2011

BB Couture Caterpillar

En grön goding idag! Caterpillar har någon slags mossgrön nyans med diskret guldskimmer. Tyvärr kommer skimret fram betydligt mer i flaskan än på naglarna vilket är synd! Trots detta är det en grön favorit hos mig.
Grönt och guld är ju en klockren kombo! Jag älskar BB Coutures lack, smal pensel som jag tycker ger bra kontroll över lacket och trevlig formula att jobba med. Det har dock en liten tendens till att bilda bubblor men det får jag nog skylla enbart på mig själv och mitt ibland bristande tålamod att vänta mellan lagren :) Lacket täcker bra med två lager och här ser ni det med topplack! Önskar att jag ägde betydligt fler av det här märket än vad jag faktiskt gör.

3 kommentarer:

  1. Detta står högt på min BBC-önskelista! Så vackert.. BBC gör de bästa gröna lacken, lätt.

    SvaraRadera
  2. Det är himla fint, men lite mörkare än de larver jag hittat. :D

    SvaraRadera
  3. lackynails: Ja det är verkligen så! speciella :)

    Sminkan: haha, brukar mest se svarta eller bruna larver.. inte för att jag letar så noga men ändå ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)