Dela min passion till nagellack!

tisdag 31 juli 2012

BB Couture Marilyn

Nu till en riktigt fullträff efter att jag visade besvikelsen Black Diamond igår. Marilyn från BB Couture kom med kollektionen Classic Hollywood Divas nu i våras.

Lacket har en varm rosa ton, inte överdrivet stark men inte mesig eller anonym heller. I lacket finns både microglitter i silver och holografiskt barglitter/strängglitter eller vad nu den korrekta benämningen är :) Jag har länge varit tveksam till den typen av glitter, tycker lätt att det ser lite märkligt ut... men i Marilyn är det ganska glest och ser faktiskt riktigt snyggt ut, inte hårigt alls! Om ni förstår vad jag menar.
Jag överdriver inte när jag säger att formulan är som en dröm. Alltså, den är helt följsam, lagom tunn och hamnar precis där man vill. Det blir jämnt och fint på ett lager och är man inte obekväm med lite VNL så räcker det där. Jag körde dock med två och även Seche Vite på det för att få en helt jämn yta. Torktiden var dock snabb så det behövs inte av den anledningen!

Lacket är såklart döpt efter Marilyn Monroe, en kvinna jag inte vet så mycket om mer än att hon nog är en av de största symbolerna för kvinnlighet som finns. Kanske skulle hon tycka om det här lacket? Vem vet! Jag älskar det i alla fall :)

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)