Dela min passion till nagellack!

måndag 30 juli 2012

Sally Hansen Black Diamond

Idag ska ni få se ett lack som lite hastigt hamnade i kundkorgen för drygt en vecka sedan när vi var och handlade. I affärens ljus såg det ut att vara multifärgat microglitter i en svart bas, verkade rätt tjusigt alltså! Väl hemma var färgerna som bortblåst och där var bara silverglitter, som så många andra liknande lack. Det är också mest silver men det finns små glitterpartiklar även i andra färger, det syns dock knappt för blotta ögat på nageln.
Jag hade stora problem med formulan på denna, här ser ni tre tjocka och tröga lager som även med hjälp av Seche Vite inte gärna ville torka ordentligt. Det var en väldigt varm dag på Öland när jag lackade med detta, jag vet inte om formulaproblemen berodde på lacket i sig eller att jag satt i solen i 27gradig hetta och lackade.

Vet inte om denna får nån ny chans dock, så fin tycker jag inte att den är. Men det glittrar fint i solen!

3 kommentarer:

  1. Hm, det ser ju helt okej ut, men jag förstår att du hade väntat dig mer.

    SvaraRadera
  2. Nej, jag skulle inte gett den en ny chans. Den är inte så unik och tjocka lack är så trögt att jobba med. Eller kanske en ny chans efter en skvätt Seche Restore.

    SvaraRadera
  3. Nailtastic: Ja, det blir så trist när man har förväntningar ibland.

    Sminkan: Tveksamt om jag ens offrar thinner för denna ;) Den får nog stå oanvänd tills vidare i alla fall.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)