Dela min passion till nagellack!

lördag 14 juli 2012

Color Club Ulterior Motive

Ni vet hur man kan ha blandade känslor för lack? Ulterior Motive är ett sådant lack för mig. Alltså, jag ser ju att det är vackert men ibland känns det lite... köttigt? Som en kall blodig biff eller något, haha. Vet inte hur logiskt det låter men det är känslan jag får.

Om jag bortser från det och bara ser till färgen så är det verkligen ett fint lack. Basen är jellyaktig rödtonad lila med rejält mycket glass flecks i mestadels blått men även rött.
Jag behövde tre lager för att uppnå full täckning, det är dock som synes lite VNL kvar men det är inget som syns egentligen. Formulan är lite tunn men inte överdrivet rinnig utan manövreras lätt runt på nageln med penseln. Torktiden är snabb.

Flecksen lyser verkligen igenom basfärgen och ger lacket ett blått lyster. Väldigt gnistrande!

6 kommentarer:

  1. Men huu... Köttnaglar är väl kanske inte det jag helst vill ha här i världen ^^ Meeen jag gillar färgen egentligen, om jag nu bara kan får bort den aningens omysiga associationen ur huvudet bara :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar kött, och jag gillar naglar! Tummen upp ;-) haha

    SvaraRadera
  3. Kall blodig biff :) Färgen är ok, men jag förstår hur du menar.

    SvaraRadera
  4. Skimret är så vackert i denna!

    SvaraRadera
  5. Det ser supervackert ut! Det här kommer jag nog införskaffa förr eller senare.

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den! Jag gillar i och för sig kött också. Dock inte gärna med blå glassfleckglitter på...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)