Dela min passion till nagellack!

onsdag 11 juli 2012

Misa Toxic Seduction

Vet inte om Toxic Seduction ser så giftig ut direkt men nog ser den lite mystisk ut i alla fall.. och förförande? kanske! Väldigt fint är det i alla fall. Lacket har ju några år på nacken nu, det kom 2008 med höstkollektionen Poisoned Passion.

Blåtonad mörkgrön med tydligt grönt skimmer i en något ljusare nyans som ger lacket ett underbart djup. Inomhus ser det mer blåtonat ut och i kvällssolen framhävs det gröna. Ni får se både och :)
Formulan är riktigt bra på denna, något åt det tjocka hållet (men på ett bra sätt) och täcker alldeles utmärkt på två lager. Torktiden är snabb även utan Seche Vite men det torkar inte helt glansigt och nästan lite knottrigt själv så Seche fick åka på ändå!

Jag är riktigt förtjust i detta och vet ju att det finns en del älskare av gröna lack där ute. Kanske är denna värd att lägga vantarna på om den inte redan finns i samlingen :)

6 kommentarer:

  1. Nja, det vettefan ;-) Jag är skeptisk!

    SvaraRadera
  2. Giftig, nej, men jag tycker den är ganska fin. Dock inte så fin att jag känner att jag behöver den.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fin, men jag har ännu inte skaffat den trots att den stått på önskelistan sedan den släpptes. :-)

    SvaraRadera
  4. Jag gillad denna:) mystisk och härlig!

    SvaraRadera
  5. Jag minns när den kom och hur exalterad jag var! Då fanns det inte många gröna lack på marknaden och det var som julafton när kollektionen dök upp. Den är fortfarande väldigt vacker och unik.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar det här lacket! Det kommer ju inte ens i närheten av att vara en favorit hemma hos mig, men precis som Sminkan skriver så var den väldigt speciell när den kom. Jag antar att det ligger lite nästan-nostalgi över mitt gillande här.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)