Dela min passion till nagellack!

fredag 13 juli 2012

Nubar Gem

Att Nubar kan göra holografiska lack, det vet vi. Gem är inte holografiskt som att det bildas regnbågar men jag mindes den mer holografisk än vad jag upplevde idag, det är kanske ett år sedan jag bar den senast.

Gem är ändå rätt fint med sitt holografiska glitter! Basfärgen är lite svår att sätta fingret på, den är varmtonad brungrå som skiftar mot rödlila eller något i den stilen. Hur som helst så fick jag inte till bilderna särskilt bra, min stackars kamera är inte så bra på att fånga upp diskreta rödlila toner i lack så det kom helt enkelt inte med på mina bilder men det finns där i verkligheten.
Detta är tre snabba lager utan vare sig under- eller överlack. Solen var på väg att försvinna bakom molnen så jag fick snabba mig för att hinna ta bilder. Nu ser att det torkar lite knottrigt? Annars gillar jag formulan förutom att den är lite skir.

Det är så synd att jag inte lyckades fånga färgen bättre, den ser så tråkig ut på bilderna... ni får tro mig när jag säger att den är finare i verkligheten :)

3 kommentarer:

  1. Det här och Jewel är bland mina favoriter från Nubar, älskar dem!

    SvaraRadera
  2. Det här är ett så knepigt lack. Prismatiskt, duokromt, svårdefinierad bottenfärg... Det är vackert men helt klart en udda fågel i samlingen. Helt unikt. Jag har heller inte lyckats fota det korrekt någon gång. Dina bilder är faktiskt mycket bättre än några av mina...

    SvaraRadera
  3. Sett många bilder och inlägg på detta men aldrig tagit det till mitt hjärta. Är något i detta lack som inte lyckas fånga min kärlek.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)