Dela min passion till nagellack!

fredag 20 juli 2012

Depend 2027 Raspberry

Jaha då var det holofredag igen!

Igår gick jag på semester (visserligen bara en vecka framåt - men ändå). Jag och sambon tar vårt pick och pack och åker till Öland i en vecka där jag inte kommer ha tillgång till vare sig dator eller internet i någon större utsträckning. Jag har heller inte förberett några inlägg i veckan framöver så det blir ett litet semesteruppehåll på bloggen i drygt en vecka tills vi kommer hem nästa söndag. Kanske att jag lyckas få till något inlägg men det ska jag låta vara osagt :)

Nog om svammel om semester och annat. Holofredag var det och idag visar jag nr 2027 från Depend, eller Raspberry som den ju heter. När jag målade med detta (och inte mindes vad den hette - det står ju inte på flaskan) tänkte jag att färgen såg ut som hallonsås. Holografisk hallonsås! Det vore nåt. De har ju verkligen lyckats med namnet då får jag väl säga.
Trots att detta inte har en särskilt stark holografisk effekt måste jag säga att denna är min favorit hittills bland Depends holografiska lack. Två lager behövde jag för att få full täckning, det torkade fort och problemfritt. Ni ser det utan vare sig under- eller överlack på mina bilder och då ser ni även på skuggbilden att det torkar lite semimatt. Gillar man den glansiga looken kan ett överlack vara något att tänka på alltså!

Det blev ett textrikt inlägg idag men så är det väl ibland antar jag. Hoppas ni får en grym kommande vecka, det hade jag tänkt i alla fall! :)

9 kommentarer:

  1. Så lustigt! Jag har också detta idag, mitt var dragit och konstigt... lager 2 drog med sig lager 1 och de jäklades ordentligt. Undrar om de gör olika batchar, som blir olika, för sååå olika man väl inte uppleva lack??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj vad knäppt! Jag lackade dock rätt långsamt så lager ett hann antagligen torka ordentligt innan andra kom på, prova det och se om det går bättre? :)

      Radera
  2. Har också detta idag :D
    Men jag grundade med ett annat lack innan för att slippa ha mer än ett lager. Tycker priset för dessa är väldigt saftigt för så lite lack :/

    SvaraRadera
  3. Detta är vackert, dock har jag inte testat mitt egna ännu utan förlitar mig på er andras bilder.
    Öland? Nära mig, eller ja 10 mil nära iaf;) Hoppas ni får det bra på på ön. Vart ska ni på Öland?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något sent svar kanske, men vi var i Sandvik om du känner till det? :) Åkte runt lite på norra delen av Öland också så var ju lite överallt. Charmig ö det där!

      Radera
  4. Önskar dig en riktigt skön semester!

    SvaraRadera
  5. Riktigt tjusigt! Hoppas du får en skön vecka på Öland!

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Jag är ganska ny inom det här med nagellack men på den korta tiden har jag blivit ganska nagellacksgalen. Har själv på mig detta idag och älskar färgen så undrar om du möjligtvis vet något lack som har samma färg som denna fast inte är holografiskt?

    Tack för en jätte bra blogg :)
    /Alexandra

    SvaraRadera
  7. When I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify
    me when new comments are added- checkbox and now each
    time a comment is added I get 4 emails with the same comment.
    Is there a way you can remove me from that service?
    Thanks!

    Look into my page http://comparecarinsurancee.com

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)