Dela min passion till nagellack!

söndag 29 januari 2012

Orly Passion Fruit

Söndag igen! Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag har haft :) Idag ska ni få se ett lack som jag hade lite blandade känslor för när jag bar det. Passion Fruit är ett gammalt lack men som nu också är en del av Orlys Valentines Day kollektion, första gången kom den med Orly Hot Stuff.
En jelly som synes. Detta är tre lager och det räcker egentligen med två lager för mer täckande än så blir det inte alltså. Jag brukar inte ha så svårt för VNL i de flesta fall men nu tyckte jag att det störde lite. Sen böt lacket skepnad, i flaskan ser det märkbart rosa ut men väl på naglarna får det en mer orange ton och det hela blir en lite obestämbar färg... korall känns som det närmaste.
Färgen är skarp och min kamera fick lite spel så den är inte fullt så orange som den ser ut att vara på bilderna :) Vet inte om den räknas som neon dock, men nära är det. Torkar något långsamt men med en fin glans, detta är dock med Seche Vite över.

Ändå en härlig somrig färg men hade jag sluppit VNL hade jag varit mer nöjd med detta :)

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser härligt ut. Smaskigt som en sommardrink. Jag gillar't!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Somrig är den helt klart :) Kanske tycker bättre om den när sommaren är här, vem vet!

      Radera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)