Dela min passion till nagellack!

tisdag 24 januari 2012

Chanel Péridot vs. Jessica Iridescent Eye

Slaget mellan två guldgröna duokromer alltså. Vi visste ju att de var lika, men att de var så här lika hade jag ju knappast trott! Om man jämför flaskorna tycker jag mig kunna se en skillnad i finish mellan de två men väl på nageln ser jag det inte längre. Det kanske är formen på flaskorna som lurar ögat? Jag höll nästan på att glömma vilket lack jag målat på vilken nagel och kan faktiskt inte se någon skillnad över huvud taget. Vad säger ni?
Detta är två lager av båda lacken, Chanel Péridot på pek- och ringfinger samt Jessica Iridescent Eye på lång- och lillfinger. Båda har samma typ av skiftningar och i princip samma egenskaper vad gällande formula. Är det befogat att äga båda? Tveksamt :) är dock glad över att har båda i min samling!

4 kommentarer:

  1. Trots att jag visste att Iridescent Eye var en dupe till Péridot så kunde jag inte låta bli att köpa den också. Jag tror starkt på att man aldrig kan få för många milliliter lack som ser ut så här. ;D

    SvaraRadera
  2. Jisses vad lika de var, trots att det ser ut att skilja en del i flaskan!Grattis till två vackra lack:)

    SvaraRadera
  3. Chaosophia: Nej det är faktiskt sant :) Och Jessica är ju inte en så stor uppoffring för plånboken heller men om det var en till lack i samma prisklass som Chanel hade jag nog inte köpt den.

    Lela: Ja det måste nästan vara formen på flaskan som gör att det ser så olika ut! och tack så mycket ;D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)