Dela min passion till nagellack!

måndag 16 januari 2012

Color Club What A Shock!

Dags för lite neon! What A Shock! lever verkligen upp till sitt namn, ett tokigt neongrönt lack med härligt turkosblått skimmer. Lacket kom 2009 med sommarkollektionen Electro Candy.
Hopplöst att fota neoner som vanligt. Skimret är inte så framträdande på naglarna men det finns där, helt klart! Formulan är bra vad gäller själva målandet, det täcker utmärkt på tre lager. Torktiden däremot! Inte okej. Riktigt lång, i skrivande stund har det gått några timmar sedan jag målade och det är fortfarande inte helt genomhärdat trots Seche Vite och att jag dessutom väntade några minuter mellan lagren för att ge lacket en bra chans att härda. Jag gillar verkligen det här lacket men det är sällan jag har tålamod till sådana här segtorkade saker.

4 kommentarer:

  1. synd att det var så segtorkat!
    Riktigt uppiggande nyans att se en sådan här grå dag dock:)

    SvaraRadera
  2. Väldigt lysande och pigg färg!

    SvaraRadera
  3. Oj, det var nog bland de grönaste jag sett och jag som gillar grönt. Helt klart en läcker färg, kanske lite svårmatchat dock. Men jag gillar:)

    SvaraRadera
  4. Den här kollektionen var verkligen magisk! Color Club är duktiga på neoner.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)