Dela min passion till nagellack!

måndag 30 januari 2012

Barielle Lava Rock

Trots att jag är sugen på lite vårigare färger kunde jag inte motstå Lava Rock. I skuggan ser den inte ut att vara något speciellt, ett fint, men inte unikt lila skimmerlack. Idag lyckades jag dock ha lite sol till förfogande och det blir verkligen helt fantastiskt i solen! I solen skiftar det lila skimret och blir som glödande koppar under ytan och ibland blir det mer rödlila. Jag älskar det! Älskar!
Formulan är bra om än inte perfekt. Detta är tre tunna lager utan överlack. Inget fel där men jag fick akta mig för att inte ha för mycket lack på penseln då formulan är lite rinnig och vill gärna översvämma nageln om man inte är försiktig. Det första lagret ser blekt och tunt ut men det bygger på fint och torktiden är bra. Jag är glad att jag tog fram detta när det var lite sol för annars hade jag inte fått fram alla skiftningar som gör det speciellt, i alla fall i min samling :)

4 kommentarer:

  1. Det var ju snyggt på dig. Jag har alltid tyckt att det är brunt och liksom dissat det... Oälskat står det i min Helmer... :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha vad olika det kan vara ibland :) Om jag skulle ta slut på min flaska nån gång kan din få flytta hem till mig, det är ok ;)

      Radera
  2. Men jösses vad det skiftar i färg! Läckert!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev också förvånad över hur mångsidigt lacket är :) om man kan säga så...

      Radera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)