Dela min passion till nagellack!

söndag 22 januari 2012

Jessica Iridescent Eye

Det känns som att när Chanel kom med Péridot tog det inte lång tid innan en del andra nagellacksmärken hängde på hypen och släppte liknande lack. Iridescent Eye är ett sådant lack! Ett riktigt fint sådant också, duokromt i mestadels guld och grönt men även lite isigt blått, precis som Péridot.
Jag har inte gjort en jämförelse mellan Iridescent Eye och Péridot än men det blir nog en sådan inom en snar framtid :) Formulan på denna är trevlig så när som på lite penseldrag men det får man leva med. Ni ser två lager och det torkade fullt normalt med Seche Vite. Utan att göra jämförelsen så kan jag säga att de är rätt lika och eftersom Jessica kostar en bråkdel av Chanel gör - jag gav £5.50 dvs ca 58kr för Iridescent Eye - kan det vara en idé att se sig om efter denna om man är sugen. Jag köper Jessica från http://beverlybeaute.com/ :)

5 kommentarer:

  1. Åh, jag trodde inte att det gick att köpa Jessica för oss! Visste inte att det fanns på Beverly..!
    Tack! :D

    Har sett jämförelser och alla tre är mer eller mindre dupes till Chanellacken.

    SvaraRadera
  2. Tjusigt:) Själv pryder just nu KICKS - Evening At Ch. Marmont mina klor, också en värdig utmanare till Peridot.

    SvaraRadera
  3. Det där var riktigt likt Peridot!

    SvaraRadera
  4. Andrea: Visst gör det de! :) Gillar Beverly också, snabba leveranser är ju alltid ett plus.

    Lela: Som jag skrev hos dig vill jag ha den men lyckas alltid komma till Kicks när den är slut haha!

    Sanna: Ja, det finns ju en del liknande men denna är nog det närmaste jag har sett faktiskt.

    SvaraRadera
  5. De jämförelser jag ett har varit väldigt spot on! Fundera rpå att köpa Graphite kopian! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)