Dela min passion till nagellack!

torsdag 13 oktober 2011

Star Gazer nr 232

Cactus visade det här lacket för några dagar sedan och då blev jag glad att jag hade beställt det! Nr 232 är ett foillack i silver som i teorin skulle kunna vara sjukt snyggt, själv blev jag dock rätt besviken på det här lacket måste jag säga.

Jag använde 1-3 lager lack på olika naglar eftersom det var stört omöjligt att få till lacket jämt! Det uppför sig ungefär som de holografiska lacken från Nfu Oh, det vill säga att penseln drar med sig underliggande lager lack om man råkar överlappa penseldragen, detta resulterar i att stora fläckar med lack försvinner och sedan var det kört i princip. Jag vet inte om mitt underlack (OPI nail maintenance) ställde till det eller vad? Nej usch! Sedan när jag försökte rätta till problemen med ett lager till så var bubblorna ett faktum. Lägg på lite penseldrag och ett allmänt ojämt och fult resultat så kanske ni förstår min besvikelse :) Enda pluset detta lacket får är att det torkade fort. Nej detta ställer jag nog långt in i min Helmer... i alla fall för stunden.

4 kommentarer:

  1. Ajdå! Vad synd att det uppförde sig så illa för dig. Jag vet inte om underlacket kan ha påverkat kanske, jag lackar alltid med Seche Vite i botten (för att enkelt får av lacket sen), kanske är det därför. Annars tyckte jag att ett flödigt lager och minimalt med petande gjorde att det blev jämnt. Hoppas det går bättre nästa gång med det :)

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska ställa det ett par lådor upp i din Helmer för det ser ut att vara ett utmärkt nailart-lack. Gör något riktigt kul med det istället för att gömma det, färgen är ju snygg=)

    SvaraRadera
  3. Cactus: ja precis! blir nog en ny chans nån gång som du säger :)

    Angelica: det är möjligt! nu gör jag inte så mycket nailart förvisso men den dagen kanske kommer :)

    SvaraRadera
  4. Då är ju detta ett utmärkt tillfälle att börja;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)