Dela min passion till nagellack!

lördag 29 oktober 2011

China Glaze It's Alive

Jag fortsätter med ett till grönt lack! Så här i halloweentider blev det It's Alive som är ett glitterlack från China Glaze Haunting Halloween 2011. It's Alive har en mossigt grönbrun bas och innehåller små runda och större hexagonala glitter i grönt.
Glittret är väldigt tätt och två lager räcker för att det ska bli opakt! Formulan är lite klumpig på grund av allt glitter och blir gärna lite klumpigt på nageln också men det jämnade ut sig när det torkade. Normal torktid och ett trevligt lack i övrigt! Det torkar lite matt och kräver sitt topplack om man önskar en blank yta. Jag kan ju inte påstå att det är ett fint eller vackert lack direkt ;) men det känns passande till halloween och känns lite smutsigt och zombieaktigt... om det låter logiskt, haha!

2 kommentarer:

  1. Jo, det är visst fint :) Vill ha!

    SvaraRadera
  2. Haha! Jag har precis målat om naglarna och har också detta lack! :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)