Dela min passion till nagellack!

lördag 18 augusti 2012

Isadora Beetle Green

Nu lämnar vi gårdagens hemska manikyr (den fick faktiskt sitta på hela kvällen, haha!) för något betydligt snyggare. Beetle Green har jag inte lyckats få tag i förrän i somras då jag sprang på den i en liten lokal sminkaffär på Öland. Vilken lycka!

Det är nästan så att den ser duokrom ut, i alla fall skulle man kunna tro det för i flaskan ser man en tydlig skiftning från grönt till blått i vinklarna på flaskan. På nageln å andra sidan är det "bara" ett blåtonat grönt skimmerlack, men än så vackert ändå!
Formulan är väldigt pigmenterad och bra så om man har tur skulle man kunna klara sig med ett flödigt lager, för mig blev det två. Isadoras pensel är som den är så den försvårar det lite för mig men det gick ändå rätt bra idag!

Så underbart detta är alltså! Är så glad att jag hittade det till slut, knep sista flaskan gjorde jag också :)

6 kommentarer:

  1. Jag älskar också denna, det är så mycket djup i färgen!

    SvaraRadera
  2. Höll i denna flaskan i Helmern bara häromdagen när jag skulle välja nytt lack. Den är så vacker:)

    SvaraRadera
  3. Beetle Green är ursnyggt! Hamnade på min 10-i-topp 2011.

    SvaraRadera
  4. Riktigt vacker, ser ut som siden.

    SvaraRadera
  5. Åh, det här lacket är riktigt riktigt fint det med. Tycker dock att det gör sig bättre i verkligheten än på bild.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)