Dela min passion till nagellack!

söndag 20 maj 2012

Essie Action

För någon vecka sedan så visade jag Camera och idag var det dags för det andra lacket jag skaffade ur Essie Poppy Razzi kollektion.

Action är en lysande gultonad orange som ger ett betydligt mildare uttryck i flaskan där den ser ut att vara mer ljus och dämpad, inte alls neonig. På naglarna däremot är den riktigt stark, så färgstark så att min kamera fick frispel och tog upp allt annat än lacket som svartvitt/ljusblått ;)
Färgen är ju rolig men formulan är hemsk. Tjock och trögflytande vilket gör att man får smeta ut lacket med penseln mer än att måla. Jag har tre lager på bilderna och har en hemskt tydlig VNL som inte framgår här men däremot i verkligheten. Torktiden är också lång på grund av att lacket är så tjockt. Torkar matt så jag har Seche Vite över, dels för att få det glansigt och dels för att hjälpa till med torktiden.

Ingen höjdare alltså!

5 kommentarer:

  1. Synd på formulan, för jag gillar färgen riktigt mycket.

    SvaraRadera
  2. Den var ju riktigt snugg och knallig! Men drygt med formulan =/

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken underbar färg! Synd på formulan.

    SvaraRadera
  4. vars beställer du det ifrån? :)

    SvaraRadera
  5. Helena: Ja färgen är riktigt fin!

    Annie: Det tycker jag också.

    Sminkan: Visst är den tjusig!

    Anonym: Den här är beställd från transdesign.com :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)