Dela min passion till nagellack!

torsdag 10 maj 2012

Barielle Falling Star

Jag brukar komma väl överens med lacken från Barielle, jag har dock förstått att många inte har samma uppfattning. Falling Star är ett lack som har avskräckt mig lite för jag har läst många negativa kommentarer om formulan, att den ska vara tjock och klumpig utan dess like. Och ja, den var lite tjock så jag spädde ut den lite med OPI thinner (inte överdriver mycket, några droppar) och då gick det alldeles utmärkt att använda! Det är ju dock trist att man måste "fixa" lacket själv innan det används.
Jag kunde helt enkelt inte hålla mig borta från Falling Star för kombinationen med den blå basen och kopparfärgat glitter är lite udda och intressant. Här har jag två lager som torkade fort. Lacket blir lite knottrigt när det torkat så ett flödigt lager Seche Vite gjorde det jämnare.

Kopparglittret är inte överdrivet synligt när jag ser naglarna lite på håll utan glimmar till lite diskret. Jag blev riktigt förtjust i detta! :)

3 kommentarer:

  1. Det här väldigt fint, är också väldigt sugen på att införskaffa en flaska.

    SvaraRadera
  2. Udda var det minst sagt:) Läckert med den blå basen och det guldiga glittret, påminner lite om rost.

    SvaraRadera
  3. Åhh, jag gillar också detta lack. Det är speciellt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)