Dela min passion till nagellack!

lördag 19 november 2011

Layering med China Glaze Snow Globe

Efter den duokroma kavalkaden i veckan kan det väl vara skönt med lite glitter? ;) Jag har tidigare visat Blue Year's Eve ur China Glaze's julkollektion Let It Snow, och nu är det dags för Snow Globe! Dock inte på egen hand utan här är det över Color Club Oooooo La La.
Vet inte om den här layeringkombinationen blev så lyckad, men det fick gå. Det är alltså ett lager av Snow Globe över tre lager av Color Club Oooooo La La eftersom att Snow Globe består av en svagt mjölkig, nästan klar bas och jag kände för något täckande på naglarna. I basen finns massor av multifärgat glitter i diverse olika färger (jag har svårt att urskilja alla!). Snow Globe är lite geléaktig i formulan och känns lite tjock på nageln, trots detta och alla andra lager var torktiden över förväntan med Seche Vite. Nån gång ska jag ge mig på att bära Snow Globe på egen hand :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)