Dela min passion till nagellack!

onsdag 16 november 2011

Models Own Emerald Black

Emerald Black är ett nästansvart lack med skimmer som skiftar mellan blått och grönt. Det är därmed det lacket som är duokromt i minst utsträckning ur Beetlejuice. Vackert är det ändå!
Detta är två lager samt Seche Vite. Formulan är underbar och lättarbetad, jag har inget att anmärka på gällande den. Lacket ser mest svart ut förutom i solen där skimret kommer fram mer, jag gillar ju dock nästansvarta lack så detta får ett högt betyg i min bok! Är det förresten bara jag som tycker att lacken från Models Own luktar väldigt starkt och illa? Inte lika illa som Kleancolor, men näst intill i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Jag har inte reflekterat över lukten. Men jag störs bara av KleanColors glitterlack, de luktar väl kemiskt.

    SvaraRadera
  2. Sminkan: Kleancolor tar verkligen priset gällande stank!

    SvaraRadera
  3. Lacken är jättefina men den starka lukten beror nog på att de inte är 3-free. Dessa lacken innehåller både formaldehyd och toluen. Jag hoppade över dem just p.g.a. det. Jag tror att det är toluen som ger den starka lukten. Synd att Models Own inte har hakat på trenden och tagit bort de ingredienserna! Annars hade jag nog köpt hela Beeteljuice-setet. :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)