Dela min passion till nagellack!

måndag 18 juni 2012

Nubar Knight's Armor

Jag gillar när det kommer oväntade lack i kollektioner, eller hela kollektioner som känns lite udda i sammanhanget. Knight's Armor kom med vårkollektionen Fortress 2010, visste jag inte om detta skulle jag tro att det var en höstkollektion. Svart är kanske inte den mest våriga nyansen :)

Basen är svart och där finns gott om små fyrkantiga silverglitter. Fyrkantigt! Inte heller så vanligt direkt. Glittret "glittrar" inte särskilt mycket dock utan ser mest ut som små fyrkanter i... metall kanske? Passande nog.


Två sjukt lättarbetade lager. Lacket styr penselns minsta vink och det är inga problem att få glittret dit man vill. Tycker att det är så grymt snyggt! Det torkar dock lite knottrigt så ett redigt lager av överlack är en bra idé. Knight's Armor torkar snabbt på egen hand så av den anledningen behövs det inte :)

Det kan nog vara snyggt med ett matt överlack också men det har jag inte testat!

3 kommentarer:

  1. Vid första anblicken tyckte jag inte alls, men vid närmare eftertanke så är det nog riktigt häftigt!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade detta skarpt! Och jag håller med dig, ett matt topplack tror jag hade varit riktigt coolt.

    SvaraRadera
  3. Arhh, så läckert! Jag dreglar lite.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)