Dela min passion till nagellack!

måndag 4 juni 2012

Deborah Lippmann Candy Shop

Det här lacket är så sött med sin skira jellybas och glitter. Trots att det multifärgade glittret (tänk OPI Rainbow Connection eller Deborah Lippmann Happy Birthday) är helt galet så blir det tillsammans med den rosa basen ganska diskret ändå!

Jag var inte ute efter ett täckande resultat utan ville ha den där lite diskreta looken, därför nöjde jag mig med två tunna lager.



Har inget att klaga på här, lacket glider på utan någon ansträngning och torkar på ett kick. Det blir dock knottrigt så här har jag Seche Vite över vilket gjorde det slätare men ett lager till hade inte skadat!

Blev så kär i Candy Shop, den ser verkligen ut som en liten godis i flaskan :)

4 kommentarer:

  1. Jag har inte fallit för det här lacket alls. Vet inte varför. Kanske är det för mycket grejer. Både rosa och multifärgat glitter liksom. :)

    SvaraRadera
  2. Det var fint så här utan underkläder. De flesta bilder jag sett har varit där man fått det helt täckande och då har jag inte alls gillat det.

    Får man erkänna att det är få av Lippmann lacken som fallit mig i smaken. Känner mig rätt ensam om detta..

    SvaraRadera
  3. Vet inte om det är glittret eller den tunna blekrosa basen som ställer till det, jag blev inte förälskad i detta.

    SvaraRadera
  4. Pamsan: Ja det är mycket på gång helt klart!

    Helena: Jag gillar det också mer på det här sättet :)

    Lela: Tur är väl att man inte blir kär i alla lack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)