Dela min passion till nagellack!

torsdag 7 juni 2012

Barielle Polished Princess

Nu har jag tagit min universitetsexamen och kan nu titulera mig som hälsoakademiker. Roligt och lite märkligt att inte ha något plugg att förvänta sig i höst men också roligt att börja jobba igen :)

Idag kändes det som att det var dags att leta fram något gammalt ur Helmern och fram kom Polished Princess från Barielle. Detta är ett lite gultonat grönt lack med skimmerpartiklar i grönt, koppar och även några blå partiklar visar sig när jag tittar på bilderna men i verkligheten ser det mest ut som ett grönt skimmerlack, varken mer eller mindre.



Formulan är helt okej, den är lite skir och blir gärna lite strimmig om man inte är försiktig med måleriet. Här har jag tre lager och Seche Vite. Torktiden var helt okej men jag fick ändå nån bubbla här och där.

Denna är inte så värst spännande kanske men jag gillar den gröna färgen! :)

5 kommentarer:

  1. Jag gillar den här gröna nyansen fast det är tråkigt när dom blir strimmiga.

    Stort grattis till din examen!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din examen!

    SvaraRadera
  3. Gratulerar till titel:D
    En grön helt i min smak, snygg!

    SvaraRadera
  4. Råkar ha Polished Princess på tånaglarna! Målade på det förra helgen och det har hållit sig otroligt bra. Och grattis!

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag använt mitt en enda gång. Det är fint men det finsn så många i det segmentet av grönt nu för tiden att jag glömmer bort detta.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)