Dela min passion till nagellack!

måndag 9 april 2012

Nubar Iris Dust

Duokromt kan väl aldrig vara fel, eller? Det är på håret. Iris Dust är väldigt vacker men tyvärr väldigt skirt. Det var många veckor sedan jag bar detta men om jag minns rätt behövde jag 4+ lager för att få ett täckande resultat.
Även om formulan är kass så är färgspelet underbart! Den går från djup plommonlila till orange, koppar och brunt. Är det då värt den extra ansträngningen? Mnja. Har man lite tålamod och tid med några extra lager så kanske. Det är dock svårt att inte vara lite besviken på formulan, jag har lite högre förväntningar än så på Nubars lack som jag annars brukar komma väl överens med.

Vad säger ni om Iris Dust?

5 kommentarer:

  1. Jag kände precis som du angående Iris Dust! Det är ju vackert, men jag fattar inte hur Nubar kan ha misslyckats så med formulan. De är ju så bra annars!

    SvaraRadera
  2. Jag har blivit besviken på samtliga duokroma lack från Nubar som jag testat, verkligen ingen kul formula på nån av dem. De får stå där de står i min Alex numera :/

    SvaraRadera
  3. Det är ett superfint lack, men synd att det ska vara så skirt. Själv har jag inte testat några Nubar ännu.

    SvaraRadera
  4. Det påminner ganska mycket om Models Own "Pinky Brown" :)

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att den är superhärlig! Men sen målade jag två lager över svart... Det blir ju iaf 3-4 lager men det känns inte så illa ändå på något vis.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)