Dela min passion till nagellack!

söndag 25 mars 2012

Tony Moly G208 Milky Way

Tyvärr inget deltagande i Nailart Sunday idag. Ni ska i stället få se min första bekantskap med nagellacken från Tony Moly. Milky Way har en väldigt skir mjölkig ljusblå bas med både stora och små hexagonala glitter i blått och rosa. Här valde jag att lägga det över Kleancolor Pastel Teal. Milky Way sägs vara en dupe till Deborah Lippmann Glitter in the Air, den har jag dock inte så att jag kan göra en jämförelse :)
Det här är två lager av Pastel Teal, två lager av Milky Way samt Seche Vite. Jag tror knappt att det går att få någolunda acceptabelt täckande på egen hand, jag provade ett lager på lillfingernageln innan och basfärgen gav knappt någon färg alls på ett lager. Så ett layeringlack alltså! Trots det så gillar jag det skarpt. Det är väldigt mjukt, feminint och vårigt! :) Jag gillar den här typen av glitter just nu också, som inte är allt förmycket in your face men som ändå syns.

Någon som har  Deborah Lippmann Glitter in the Air och kan uttala sig om likheter/skillnader? :)

4 kommentarer:

  1. Det var ett mysigt lack. Ser ut som frosting på en Cupcake liksom :)

    SvaraRadera
  2. Åhh vad snyggt! Jag har GitA och den här ser väldigt väldigt lik ut. Den är ju också mer eller mindre omöjlig att få opak själv :)

    SvaraRadera
  3. Det ser så fint ut på bilder men jag vet inte om jag skulle gilla det på mig själv... Tony Moly är ju rätt billigt så kanske blir att man testar nu då. Dina bilder är lockande.

    SvaraRadera
  4. Helena: Ja mysigt var ordet :)

    Annie: Ah okej, toppen! Då behöver jag inte jaga rätt på GitA.

    Sminkan: Ja den kostade inte många kronor så den var lätt värt det :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)