Dela min passion till nagellack!

tisdag 27 mars 2012

Color Club Magnetic Force Sci-Fi

Jag har inte känt mig så lockad av de magnetiska lack som kommit upp på marknaden. Trots detta bestämde jag mig för att testa, mest bara för att det skulle vara roligt :) Nu i efterhand är jag dock ganska glad att jag klickade hem Sci-Fi och även Electro Midnight från Color Clubs Magnetic Force kollektion.

Sci-Fi har någon slags guldgrön nyans som ser ut att ha glassflecks i guld om man inte bildar mönstret med magneten. Då klumpar sig i stället "flecksen" ihop sig och bildar det randiga mönstret som magneten skapar. Jag gillar det!
Jag gjorde så att jag först lackade ett lager utan att använda magneten och sedan målade ett lager på en nagel, gjorde mönstret, tog nästa nagel osv. Det fungerade bra och magneten som sitter i korken (som man kan ta bort från flaskan så man slipper sätta på korken hela tiden för att använda magneten) har en liten kant som man kan luta mot huden så att man slipper komma åt nagelytan med magneten (sen att jag lyckades med det ändå är en annan femma ;))

Magnetiska lack är kanske ingen favorit men det är roligt med variation! Sci-Fi överraskade mig på ett positivt sätt helt klart.

6 kommentarer:

  1. Mysig grön färg. Har varit ont om swatchar på dom här magnetlacken.

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt lite roligt med magnetiska lack, inte omöjligt att jag kommer att klicka hem några av Color Clubs alltså. Men jag tycker det är ganska svårt att få ett fint resultat, har bara testat ett av China Glazes magnetlack och jag lyckades inget vidare dessvärre.

    SvaraRadera
  3. Jag är ju eld och lågor över alla dessa magnetiska lack som kommer ut nu, men har inte hunnit skaffa så många än. Kul att se lite fler bilder på de här, ser jättesnyggt ut!

    SvaraRadera
  4. Det ser häftigt ut! Jag har fortfarande inte ett enda magnetiskt lack i min samling, det måste klickas hem under våren =)

    SvaraRadera
  5. Jag har ju inte heller fallit för magnetlacken men det här var häftigt! Jag gillar att det ser lite reptilaktigt ut. Sen tror jag inte jag skulle orkar bära ett randigt lack på riktigt. Eller? Jag vet inte...

    SvaraRadera
  6. Precis som jag skrev till Annie nyss så klickade jag hem två magnetic från CG med sista beställningen. Ser med spänning fram emot att testa dem:)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)