Dela min passion till nagellack!

fredag 10 februari 2012

Ruffian med Barielle och Nfu Oh

Jaha då slår vi till med holofredag och nailart på samma gång! Det har varit mycket pluggande de senaste dagarna men igår när jag hade lite sol kunde jag inte låta bli att slänga på Nfu Oh 65 över min befintliga manikyr med Barielle Slate Of Affairs. Såhär i tentatider så blir det lätt att man lyckas hitta andra saker att sysselsätta sig med i stället för att plugga... märkligt det där ;)
Två lager av Nfu Oh 65 över Barielle Slate Of Affairs alltså, plus Seche Vite. Jag gillar det! Lite lagom roligt sådär. Nfu Oh har ju milt sagt en konstig formula men jag har lärt mig hantera den ganska bra, det gäller att vara väldigt lätt på handen och mer bre på lacket än måla, så går det fint, speciellt om man har ett högglansigt lack under. Det verkade dock reagera lite med Seche Vite och "skrynklade" sig, det såg rynkigt ut liksom, men sen när det härdade så försvann rynkorna som tur var :)

7 kommentarer:

  1. Snyggt. Har inte vågat mig på ruffian än.

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt! Jag älskar ruffians, och en holo-ruffian måste ju slå det mesta :)

    SvaraRadera
  3. Snyggt, jag måste testa att göra en ruffian själv snart!

    SvaraRadera
  4. Pamsan: Då är det på tiden :)

    Annie: Ja det blev två flugor i en smäll liksom :)

    Lina: Tack!

    Lela: Ja! :)

    Nailtastic: Tackar :)

    Sminkan: Tack!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)