Dela min passion till nagellack!

lördag 10 december 2011

Nfu Oh 64

Här får ni ett par bilder som jag tog i somras! Inte så mycket holofredag, men väl hololördag hos mig idag :) Nfu Oh 64 är ett härligt syrenlila holografiskt lack med härliga linjära regnbågar som kommer fram i solen.
Formulan på de holografiska lacken från Nfu Oh är minst sagt knepig, som ju ni alla säkert vet och har fått erfara själva. Penseln drar med sig lacket om man råkar överlappa lagren så det gäller att vara försiktig och måla med en lätt hand! Jag använder ett högglansigt överlack som underlack för att hjälpa lacket att glida ut så problemfritt som möjligt och då går det rätt bra. Detta är två försiktigt målade lager utan överlack. Är det inte tjusigt? Jag tycker helt klart att det är värt lite extra ansträngning :)

3 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)