Dela min passion till nagellack!

fredag 3 augusti 2012

China Glaze Swanky Silk

Jag har inget holografiskt att bjuda på idag utan kör i stället vidare på ett av lacken ur China Glaze Bohemian Luster Chrome. Swanky Silk var det lack som jag kände mig mest tveksam till. Den här typen av färg passar inte min hudton utan det ser mest ut som röknaglar med en twist. Ni märker att jag inte är särskilt förtjust i denna.
Vet inte riktigt hur jag ska beskriva färgen som inte heller blev särskilt korrekt på mina bilder. Basfärgen är någon slags gultonad guldig färg och det är duokromt åt ett beige-rosa håll. Min kamera kom inte så bra överens med denna men jag gjorde mitt bästa och testade lite olika inställningar på kameran utan någon vidare framgång. Ni kanske kan ana färgskiftningarna i alla fall! Kolla in The Polish Aholic för bättre bilder.

Formulan var trevlig. Det såg fint ut på två lager men jag testade ett tredje för att se om färgen djupnade något men det blev ingen större skillnad så två räcker fint. Torktiden är okej, något längre än Want My Bawdy.

Vad tycker ni om denna? Är det något som lockar? :)

8 kommentarer:

  1. Jag väntar på att mitt ex ska dyka upp i brevlådan! Tråkigt att du inte gillade det, men jag tyckte det såg fint ut :)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte bestämt mig än om jag ska ha den här kollektionen eller inte. Duokrom-dåren i mig säger ja men jag har inte sett en enda swatch än som ger mig cravings.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det här ser jättefint ut på dig! Det hade gärna fått vara mer duokromatiskt, men det är fint ändå. :-)

    SvaraRadera
  4. Är inte heller helt övertygad om det här, men det fick följa med i min beställning ändå.

    SvaraRadera
  5. beställt tre från denna kollektionen och detta är inte ett av dem;)Mjukt och ganska trevligt men inte tillräckligt spännande för att faktiskt vara ett duokromt.

    SvaraRadera
  6. Denna åkte inte heller med i min beställning. Men jag håller på att ångra mig. Får se om den åker med i en annan eller ej.

    SvaraRadera
  7. Awesome Chemistry: Tja, smaken är ju olika så du kanske gillar det mer än vad jag gjorde :)

    Sminkan: Nej såhär i efterhand kunde jag ha hoppat över ett par lack i alla fall.

    Nailtastic: Tack!

    Helena: Ja det blir ju så när man gärna vill ha en komplett kollektion ibland.

    LeLack: Du gjorde rätt i att hoppa denna!

    Gelic: Tror inte du behöver denna ärligt talat, i alla fall om du har samma smak som jag :)

    SvaraRadera
  8. Phew, jag är fortfarande nöjd med mitt val om att skippa just det här lacket. Hade det bara skiftat i något annat än rosa så kanske fler människor hade kommit undan med att det ser bra ut på dem..

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)