Dela min passion till nagellack!

söndag 13 november 2011

Models Own Pinky Brown

Jag satt en stund och velade lite över vilket av lacken ur Beetlejuice jag skulle testa först, valet blev på ett av de mörkare lacken som ändå var ett av dem som lockade mig mest: Pinky Brown!
Härligt tydlig duokrom skönhet som skiftar från lila med lite rosa inslag mot mer bronsaktiga bruna nyanser. Jag har två ganska flödiga lager och det är som en dröm att måla med, flyter ut fint och är lätt att kontrollera på nageln. Jag hade lite problem med att det inte riktigt ville härda ordentligt, kan dock vara för att jag var lite väl generös med mängden lack i varje lager. Det känns lite likt Nubar Moon Shadow, de har lite samma färgspektra men Pinky Brown har större partiklar i lacket. Någon dag kanske jag gör en jämförelse :)

5 kommentarer:

  1. Mycket vackert. Jag hann inte med att beställa innan de tog slut så nu väntar jag ivrigt på att de ska komma in igen. Det känns som en evighetsväntan just nu.

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt, färgmässigt påminner det om Moonshadow. Det är finishen som är den stora skillnaden. Jag älskar den glasaktiga finsihen på Nubars duockroma men jag älskar också de här semi-foiliga, glittriga. Både är underbara!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt!! Verkligen ett grymt höstlack :D

    SvaraRadera
  4. Anna: visst är det!

    Pamsan: ja man fick verkligen vara snabb för de gick ju åt som smör i solsken!

    Sminkan: tänk att finish kan göra så stor skillnad för ett lack!

    Cias Naglar: håller med!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, det uppskattas väldigt mycket! Svarar så gött jag hinner i kommentatorsfältet :)